Mașini de tuns gazonul

Mașini de tuns gazonul

O mașină de tuns iarba (de asemenea cunoscut ca si cositoare, taietor de iarba sau mașină de tuns iarba) este o mașină care utilizează una sau mai multe lame rotative pentru a tăia o suprafața ierbii la o înălțime uniformă. Înălțimea ierbii tăiate poate fi fixată prin proiectarea cositoarei, dar, în general, este reglabilă de către operator, de obicei printr-o singură pârghie principală, sau printr-o pârghie sau piuliță și șurub pe fiecare dintre roțile mașinii. Lamele pot fi alimentate prin forță manuală, cu roțile conectate mecanic la lamele de tăiere, astfel încât atunci când mașina de tuns iarba este împinsă înainte, lamele se rotesc sau mașina poate avea un baterie -puterizat sau conecteaza motor electric. Cea mai comună sursă de alimentare autonomă pentru mașinile de tuns iarba este una mică (de obicei un cilindru ) motor cu combustie interna. Cositoarele mai mici de multe ori nu au nici o formă de propulsie, necesitând puterea umană pentru a se deplasa peste o suprafață; mașinile de tuns iarba „în spate” sunt autopropulsate, necesitând un om doar să meargă în spate și să le ghideze. Mașinile de tuns iarba mai mari sunt, de obicei, fie tipuri autopropulsate „de mers în spate”, fie mai des, sunt mașini de tuns iarba „montate”, echipate astfel încât operatorul să poată merge pe mașină de tuns și să o controleze. O mașină de tuns iarba robotizată („bot de tuns gazon”, „mowbot” etc.) este conceput pentru a funcționa fie în întregime, fie mai rar de către un operator de către telecomandă.

Două stiluri principale de lame sunt utilizate la mașinile de tuns iarba. Mașinile de tuns iarba care folosesc o singură lamă care se rotește în jurul unei singure axe verticale sunt cunoscute sub numele de mașini de tuns iarba rotative, în timp ce cele care folosesc o bară de tăiere și ansamblul de lame multiple care se rotește în jurul unei singure axe orizontale sunt cunoscute sub numele de mașini de tuns iarba bara de tăiere este singura lamă, iar ansamblul rotativ este format din piese metalice plate care forțează lamele de iarbă împotriva barei de tăiere ascuțite).

Există mai multe tipuri de cositoare, fiecare potrivită pentru o anumită scară și scop. Cele mai mici tipuri, mașini de tuns iarba fără motor, sunt potrivite pentru peluze și grădini rezidențiale mici. Dispozitivele de tuns iarba electrice sau cu piston sunt utilizate pentru peluze rezidențiale mai mari (deși există unele suprapuneri). Cositoare de echitatie, care uneori seamănă cu tractoare mici, sunt mai mari decât mașinile de tuns iarba și sunt potrivite pentru peluze mari, deși mașini de tuns iarba comerciale (cum ar fi cositoare cu viraj zero ) pot fi de tip „stand-on” și adesea seamănă puțin cu tractoarele de gazon rezidențiale, fiind proiectate să tundă suprafețe mari la viteză mare în cel mai scurt timp posibil. Cele mai mari cositoare multi-gang (multi-blade) sunt montate pe tractoare și sunt concepute pentru întinderi mari de iarbă precum terenuri de golf și parcurile municipale, deși nu sunt adecvate pentru terenuri complexe.

Tipuri

Prin rotație

Cositoare cu cilindru sau tambur

O mașină de tuns iarba sau mașină de tuns bobina poartă o lamă de tăiere orizontală fixă ​​la înălțimea dorită de tăiere. Peste aceasta se află o bobină de lame care se rotește rapid, care forțează iarba să treacă peste bara de tăiere. Fiecare lamă din cilindrul lamei formează o helix în jurul axei tamburului, iar setul de lame rotative descrie un cilindru.

Dintre toate cositoarele, o cositoare cu cilindru reglată corespunzător face cea mai curată tăietură a ierbii, iar acest lucru permite iarba să se vindece mai repede. Tăierea unei mașini de tuns iarbă bine reglate este dreaptă și clară, parcă tăiată cu o foarfecă. Această tăietură curată promovează o creștere mai sănătoasă, mai groasă și mai rezistentă a gazonului, care este mai rezistentă la boli, buruieni și paraziți. Tăierea gazonului cu o mașină de tuns cilindru este mai puțin probabil să ducă la decolorare galbenă, albă sau maronie, ca urmare a mărunțirii frunzelor. În timp ce acțiunea de tăiere este adesea asemănată cu cea a foarfecelor, nu este necesar ca lamele cilindrului de rotație să intre în contact cu bara de tăiere orizontală. Dacă decalajul dintre lame este mai mic decât grosimea lamelor de iarbă, se poate face totuși o tăietură curată. Cu toate acestea, dacă mai multe, iarba va aluneca prin. Mașinile de tuns iarba au, de asemenea, mai multe dificultăți în tunderea pe teren neuniform.

Există multe variante ale cositoarei cilindrice. Cositoarele împingătoare nu au motor și sunt utilizate de obicei în zonele mai mici de gazon unde accesul este o problemă, unde poluarea fonică este nedorită și unde poluarea aerului este nedorită. Pe măsură ce mașina de tuns iarba este împinsă, roțile antrenează roți dințate care rotesc rapid bobina. Lățimile tipice de tăiere sunt de 10 până la 16 inci (250 până la 410 mm). Progresele în materie de materiale și inginerie au dus la faptul că aceste cositoare sunt foarte ușoare și ușor de manevrat și de manevrat în comparație cu predecesorii lor, oferind în același timp toate avantajele de tăiere ale cositoarelor profesionale cu cilindru. Beneficiile lor distincte pentru mediu, atât în ​​ceea ce privește poluarea fonică, cât și cea a aerului, sunt, de asemenea, puncte de vânzare puternice, ceva ce nu se pierde în multe grădini zoologice internaționale, sanctuare de animale și grupuri hoteliere exclusive.

Mecanismul de bază al cositoarei de împingere este, de asemenea, utilizat în bandele tractate în spatele unui tractor. Cositoarele individuale sunt aranjate într-un „v” în spatele tractorului, cu urmele fiecărei cositoare care se suprapun ușor pe cea a cositoarei din fața sa. Cositoarele de bandă sunt utilizate pe suprafețe mari de gazon, cum ar fi terenuri de sport sau parcuri.

Un motor pe benzină sau un motor electric poate fi adăugat la o mașină de tuns iarbă pentru a alimenta cilindrul, roțile, cilindrul sau orice combinație a acestora. Un aranjament tipic pe mașinile electrice pentru peluze rezidențiale este ca motorul să alimenteze cilindrul în timp ce operatorul împinge mașina de tuns. Modelele electrice pot fi cu cablu sau fără fir. La mașinile pe benzină, motorul acționează atât cilindrul, cât și cilindrul din spate. Unele variante au doar trei lame într-o bobină care se rotește cu viteză mare, iar aceste modele sunt capabile să taie iarbă care a crescut prea mult pentru cositoarele obișnuite. Un tip de mașină de tuns iarba, acum în mare parte depășită, era o versiune electrică a mașinii de tuns tradiționale cu roți laterale, care era utilizată pe peluzele rezidențiale. Un motor cu ardere internă stătea deasupra carcasei tamburului și conducea roțile, de obicei printr-o curea. Roțile la rândul lor au condus tamburul, ca la mașina de tuns iarba.

Părțile principale ale unei mașini de tuns iarba sunt:

Mulineta / cilindrul lamei: Se compune din numeroase (3 până la 7) lame elicoidale care sunt atașate la un arbore rotativ. Lamele se rotesc, creând o mișcare de tăiere asemănătoare unei foarfece împotriva cuțitului de pat.

Cuțit de pat: Mecanismul de tăiere staționar al unui cositor cilindru / tambur. Aceasta este o lamă orizontală fixă ​​care este montată pe cadrul mașinii de tuns iarba.

Rama corpului: Cadrul structural principal al cositoarei pe care sunt montate celelalte părți ale cositoarei.

Roți: Ajutați la propulsia cositoarei în acțiune. În general, cositoarele cu role au două roți.

Mâner de împingere: „Sursa de energie” a unei mașini de tuns iarba cu acționare manuală. Acesta este un mâner robust, în formă de T, dreptunghiular sau trapezoidal, care este conectat la cadru, roți și camera lamei.

Motor: Sursa de energie a unei mașini de tuns iarba care este alimentată cu benzină sau electricitate.

Cositoare rotative

O mașină de tuns iarba rotativă se rotește în jurul unei axe verticale, cu lama care se rotește la viteză mare, bazându-se pe impact pentru a tăia iarba. Acest lucru tinde să aibă ca rezultat o tăietură mai aspră și vânătăi și sfărâmături frunza de iarbă, rezultând decolorarea capetelor frunzelor pe măsură ce porția mărunțită moare. Acest lucru este deosebit de răspândit în cazul în care lamele se înfundă sau sunt tocite. Majoritatea cositoarelor rotative trebuie setate puțin mai sus decât echivalentele cilindrilor pentru a evita scalparea și scobirea peluzelor ușor neuniforme, deși unele rotative moderne sunt echipate cu o rolă spate pentru a oferi o tăiere cu dungi mai formală. Aceste mașini vor tinde, de asemenea, să taie mai jos (13 mm) decât un rotativ standard cu patru roți.

Principalele părți ale unei cositoare rotative sunt:

Carcasa punții tăietorului: Găzduiește lama și sistemul de acționare al cositoarei. Este modelat pentru a scoate efectiv tăieturile de iarbă de la cositoare.

Montarea lamei și sistemul de acționare: Lama unei cositoare rotative este de obicei montată direct pe arborele cotit al motorului său, dar poate fi propulsată de un motor hidraulic sau de un sistem de scripete cu curea.

Lama de tuns iarba: O lamă care se rotește într-un plan orizontal (în jurul unei axe verticale). Unele cositoare au lame multiple. Lama are margini ușor curbate în sus pentru a genera un flux continuu de aer pe măsură ce lama se rotește (ca ventilator ), creând astfel o acțiune de supt și de rupere.

Motor / motor: Poate fi alimentat cu benzină sau electricitate.

Roți: În general patru roți, două față și două spate. Unele cositoare au o rolă în locul roților din spate.

După sursa de energie

Benzină (benzină)

Cele mai multe cositoare rotative sunt alimentate de motoare de combustie internă. Astfel de motoare sunt de obicei motoare în patru timpi, utilizate pentru un cuplu mai mare și o combustie mai curată (deși au fost utilizate mai multe modele mai vechi motoare în doi timpi ), alergând mai departe benzină (benzină) sau altele combustibili lichizi. Motoarele cu ardere internă utilizate cu mașinile de tuns iarba au în mod normal un singur cilindru. Puterea variază în general de la patru la șapte putere. Motoarele au de obicei un carburator și necesită o manivela de tragere manuală pentru a le începe, deși un demaror electric este oferit pe unele modele, în special cositoare mari de călărie și comerciale. Unele cositoare au un controlul accelerației pe ghidon cu ajutorul căruia operatorul poate regla turația motorului. Alte mașini de tuns iarba au o turație motoră fixă, prestabilită. Toate sunt echipate cu un guvernator (deseori centrifugă / mecanică sau cu palete) pentru a deschide clapeta de accelerație după cum este necesar pentru a menține viteza preselectată atunci când se întâlnește forța necesară pentru tăierea ierbii mai groase sau mai înalte. Cositoarele pe benzină au avantaje față de cositoarele electrice de putere și distanță mai mare. Acestea creează o cantitate semnificativă de poluare datorată arderii în motor, iar motoarele lor necesită întreținere periodică, cum ar fi curățarea sau înlocuirea bujie și filtru de aer, și schimbarea uleiului de motor.

Electricitate

Cositoarele electrice sunt în continuare împărțite în modele electrice cu cablu și fără fir. Ambele sunt relativ silențioase, producând de obicei mai puțin de 75 de decibeli, în timp ce o mașină de tuns iarba pe benzină poate avea 95 de decibeli sau mai mult.

Cositoarele electrice cu cablu sunt limitate în raza de acțiune a cablului de alimentare, care le poate limita utilizarea cu peluze care se extind la 30-45 m de la cea mai apropiată priză disponibilă. Există pericolul suplimentar cu aceste mașini de tundere accidentală peste cablul de alimentare, care oprește cositoarea și poate pune utilizatorii în pericol să primească un pericol soc electric. Instalarea unui dispozitiv de curent rezidual (GFCI) de la priză poate reduce riscul de șoc.

Cositoarele electrice fără fir sunt alimentate de un număr variabil (de obicei 1-4) de 12 până la 80 de volți baterii reîncărcabile. De obicei, mai mult baterii înseamnă mai mult timp de funcționare și / sau putere (și mai mult greutate ). Bateriile pot fi în interiorul mașinii de tuns iarba sau în exterior. Dacă în exterior, bateriile descărcate pot fi schimbate rapid cu baterii reîncărcate. Cositoarele fără fir au manevrabilitatea unei mașini de tuns iarba pe benzină și ecologizarea unei mașini de tuns iarba electrice cu fir, dar sunt mai scumpe și sunt disponibile în mai puține modele (în special tipul autopropulsor) decât oricare dintre ele. Eliminarea eventuală a bateriilor uzate este problematică (deși unii producători oferă reciclarea lor), iar motoarele din unele cositoare fără fir tind să fie mai puțin puternice decât motoarele pe benzină cu aceeași greutate totală (inclusiv bateriile).

De mana

La mașinile de tuns iarba acționate manual, mulineta este atașată de roțile mașinii de tuns iarba, astfel încât atunci când mașina de tuns iarba este împinsă în față, bobina se învârte de câteva ori mai repede decât roțile din plastic sau din cauciuc. În funcție de amplasarea bobinei, aceste cositoare nu pot tăia iarba foarte aproape de obstacolele din gazon.